Sunday, June 3, 2012

cuti2 jordan

bismillah.slps post ak yg lps psl mee bandung,ak x update2 da blog ak.sibuk study+tido.:p sebenarnya aku br habis exam.br ke? da seminggu da la.hehe.so aku tengah cuti le ni.cuti ak sampai la tgh bulan 9 ni.gile lama.haha.jgn jeles ye korg.tp aku xbalik mesia pun.duk kt jordan je.sbb suamiku kena amik sem musim panas.aku pun sepatutnye amik jgk.tp takut tarikh exam kena ngan due date so aku pun xamik la sem musim panas ni.rehat kt umah je.byk jgk sbb aku xamik sem musim panas ni,antaranya takut aku 6t xlarat.ye la mana taknye,musim panas+bln pose.kt sini musim panas dia panas betul la.orang xpregnant pun penat,org pregnant ape tah lg.aku pun xtau lg sebenarnye aku larat ke tak klo amik musimpanas,tp utk elak drp ape2 yg tak diingini berlaku better aku rehat je.lagipun mse tahun satu daftar subjek br2 ni,subjek2nye byk da hbs n yg tgl pun byk yg berat2.kawan2 aku pun ramai yg xamik soifi then diorg balik mesia.ohhh sungguh jeles disitu.=_= banyak betul sebabnye.haha..xdela,sebab2 ni pun sebenarnye untuk aku tekad tak amik sem musim panas.klau tak,dalam pikiran ku,ku rasa mcm rugi je xamik.terpgl2 je utk amik je wlpun subjek susah2.=_= jadi dgn sebab2 ni aku dgn yakinnye xamik.haha.

jadinye,bila da masa cuti ku sangatlah panjang,aku kena la plan2 dalam kepala nak buat ape.walaupun mungkin ape yg aku plan tu aku xbuat pun,haha..kurang2 ada jgk plan yg aku akn buat kann.ki3.better la drp aku plan utk tido n bina lemak je.haha.:p ni pun rse macam ngantok2 je.padahal tgh pg ni.pukul 9 lebih.biasala,perut kenyang makan scramble egg n aym kfc.kfc tu yg smlm pnye.aku la tu terbyg2 kfc dlm kepala.haha.so bgtau kt suami,aku nk mkn kfc,dia ok je.wlopun sbnrnye aku da msk mee sup ptg tu,tp da terbyg2 da kfc tu nk wt mcm mne.hoho.addoi.ok,balik pd plan ak.setakat ni aku duk kemas2 sikit barang2,masukkan dlm beg n kotak sbb 6t aku mau pindah umah.umah kt jordan ni jugak.cumanye nk pindah umah yg lg selesa dan ad ruang tamu.hihi.rumah aku skrg ni selesa da sbnrnye.cumanye dia xde ruang tamu,tmpt jemur yg khas,n tmpt mesin bsuh yg strategik.hihi.so bila rumah org yg da kahwin ni xde ruang tamu,mcm susah skit bila tetamu dtg.biasanye aku bwk msuk bilik yg kedua,tp segan jgk la sbb bili kedua tu aku buat tmpt jemur,n jalan menuju bilik tu aku ltk mesin basuh.huhu.klo mcm org bujang xpela.benda bisa la tu kwn msuk bilik kn,lepak dalam bili tido tu perkara biasa.bila da kahwin,xleh la.privacy.hiihi.satu lg 6t,inshaAllah ad baby so baby mestila nk tempat luas skit nk main2.nak guling2 ke.hihi.inshaAllah bbrp hr lg aku pindah.

lagi2 ape plan aku? nak masak itu n ini.haha.tp suami aku penah tnye,yeke? haha sebab aku time rajin,rajin benor,semua benda boleh jd.klo time malas,hahaha...bayang2 je la.:P tp aku tak khaskan pun ape yg aku nk msk sbb aku bukannye jenis rajin sgt masak.haha.aku masak berdasarkan demand.mcm ramai je org dlm umah aku.demand suamiku la.hihi.bila ape yg di demand kena dgn bhn kt umah,n ak tgh rajin time tu,mmg jd la.hihi..ohh..baby gerak2,nak tulis blog jgk ke?ki3.plan aku jgk,duk baca artikel2 psl baby,psl bersalin,psl pregnat n yg berkaitan dgnnye la.tp dr sblum cuti lg sbnrnye aku duk bce sbb aku setkan emel aku dkt baby center utk antakn emel kt aku.suami aku pun ad download psl breast feeding dlm ipad dia.bykla bnde yg aku dpt tau.sbb aku ni xtau ape2 cne nk bersalin,persediaan utk ak n baby.haha.biasala.first time kann..hihi.tp ok je.encik google ad.skrg ni,aku duk pikir2 ape yg baby perlu ad la bila dia lahir 6t.yg ni byk aku tnye mak aku la.sbb aku tak reti.hihi.yg ak tau,baju,pampers,alt mandi,botol susu.haha.xpe,kurang2 tau jgk.:P so 6t bila da suami aku hbs exam hr ni n da pindah umah,aku nk ajk suami ak pg survey n beli brg2 kt kedai bby.nk tgk ape yg ad.wee..

banyak lagi sebenarnye aktiviti aku,tapi xkan nak cite semua.lalalala:p 6t,klo aku rajin,aku update aktiviti aku.itupun klo rajin le.inipun td rse cm nk upload gambo.tp mks la plak,tkut tnet lmbt.hoho.;p ok la,aku mau tikedo(sila search  kt google translate).:p 

No comments:

Post a Comment

sos garlic(thoum)

Bismillahirrahmanirrahim.. mayo bawang putih/ثوم bawang putih 7biji telur putih 2bhg ½ sdb garam(kite kurg skit lagi) ½ biji lemon 1½ cawan ...