Friday, March 11, 2016

aiskrim jelly @ aiskrim viral

assalamualaikum.

ok.dah tengok banyak sangat orang post aiskrim ni kan.lama2 tengok,terliur jugak.haha.
makanya aku pun buat jugak semalam tapi aku tak guna sumi,aku lagi suka puding cocon ni.cumanya color dia tak terang macam sumi la.
ini dia jelly yg aku guna

reseipi aku simple je.malas nak masak2 atas dapur.

aku guna 
sekotak susu dutch lady
puding nata de coco 
susu pekat manis
air
plastik aiskrim

cara aku senang je,campo semua dalam satu jug besar kecuali puding.
buka plastik aiskrim masukkan puding yg dah dipotong dua,masukkan air susu yang dah dicampur tadi.dah ikat,masukkan dalam peti.


ni yang aku buat.yang kaler pink tu,bandung.belah kanan tu,aku letak jem strawbery.nyum2.hihi.siap juga.sambil buat,sambil soal jawab dengan huda yang tak sabar nak rasa.:D


No comments:

Post a Comment

sos garlic(thoum)

Bismillahirrahmanirrahim.. mayo bawang putih/ثوم bawang putih 7biji telur putih 2bhg ½ sdb garam(kite kurg skit lagi) ½ biji lemon 1½ cawan ...