Saturday, July 30, 2016

Japanese cotton cheesecake

Assalamualaikum...😀

25july baru ni birthday huda.so aku duk fikir nak wat sendiri kek.makanya gigih la aku beli barang.hihi.pergi sweet berry la,aeon,billion la.

So ni resipi yang aku ambil daripada kawan aku.kawan aku ambil daripada mak sedara dia.eh yeke? Yekot.gigih tau salin and belajar Kat jordan dulu.haha duk berangan nak bagi huda dan suami makan.😂

Ni resipinya.:

Bahan A:

250g cream cheese}
50g butter              }    cairkan 3 bahan ni
100ml susu segar}        teknik double boil

6biji telur kuning
60gTepung kek atau tepung gandum }ayak
30gTepung jagung.                                }tepung
Satu sudu besar lemon jus
1/4 sdk garam
(Gaul dalam satu bekas.last letak telur kuning)

Bahan B:
140g Gula.             }  pukul sampai
6biji putih telur.     } kembang
3/4 sdk jus lemon }

-satukan bahan A dan bahan B.gaul kaup balik guna spatula or senduk kayu sampai rata.
-tuang dalam loyang yang dah sapu butter.
-Bakar satu jam,suhu 160c.

Topping aku guna whipped cream dengan peach.kaler pink tu ak letak pewarna Merah cair.hihi.hiasla bg cantik.

No comments:

Post a Comment

sos garlic(thoum)

Bismillahirrahmanirrahim.. mayo bawang putih/ثوم bawang putih 7biji telur putih 2bhg ½ sdb garam(kite kurg skit lagi) ½ biji lemon 1½ cawan ...