Monday, March 15, 2010

salam persahabatan..=(

my bestfriend since i was in primary school

ni beg yg family dia akan bawa ke sarawak..

ni aku ngan adik kembarnye..

dear naqiyah,,,,

thank you
for simply being there
on a cloudy days
on a sunny days

thank u
4 sharing ur joys
n pain with me
4 showing me
that's i 'm so special

that's my contribution count
through our friendship
i hv grown as a person
and i hpe u hv too....

thank u.
just 4 u...

mawaddah syg naqiyah..
igt tau..

may ALLAH bless u..

Friday, March 12, 2010

gempa lemah di empangan kenyir

Gempa bumi lemah yang berlaku di Empangan Kenyir kelmarin mungkin berkait dengan kejadian yang sama di kawasan itu lebih 20 tahun lalu atau disebabkan proses pelepasan gas tektonik.

Pengarah Bahagian Geofizik dan Tsunami Jabatan Meteorologi Malaysia, Dr Rosaidi Che Abas, berkata Kenyir pernah dilanda gempa bumi dengan kekuatan 4.6 pada skala Richter sekitar 1980-an ketika proses pengisian air empangan itu.

Kelmarin, satu gempa bumi berukuran 2.6 pada skala Richter berlaku di situ, berpusat 43 kilometer barat daya Kuala Terengganu dan 22 kilometer barat Kuala Berang, Terengganu. “Gempa bumi yang berlaku semalam mempunyai dua kemungkinan, sama ada disebabkan kejadian empangan 20 tahun lepas, ataupun proses pelepasan gas tektonik dari garis sesar atau garisan gempa bumi Terengganu,” katanya ketika dihubungi Bernama semalam.

“Kes kelmarin adalah kes pertama selepas tahun 80-an, dan kita akan bekerjasama dengan Jabatan Mineral dan Geosains (JMG) bagi mengenal pasti punca kejadian kelmarin,” katanya.

Rosaidi berkata, orang ramai tidak perlu bimbang kerana gempa bumi berskala 2.6 dianggap lemah.





Thursday, March 11, 2010

Syukur!!!!

alhamdulillah....akhirnye hr yg ditunggu tbe jua..first,blik umah...hbs plkn la...hehehe..mmg bes.blik umah,hilang sgle rindu kt mak,kakak,adik.rindu yg amt.mse mak ak smpai kt terminal,ak hmpir2 buat queen drama kt ctu..huhu.yela,rindu sgt..em psl plkn ni lps ni la ak cte.best n xbestnye..

n the 2nd thing is spm result....lalala.alhamdulillah.xdpt straight pun.tp itu la yg ak usha slame ini.mse nk pg tu punye la tkut..pg plak ngan kakak ak yg sorg ni..hbsla,dlm kete pun kene ngusik jgk..
hahha.smpai2 jmpe juniors..rindula kt korg semua..tp xleh ckp lme cz,tgn da sjuk.huhu..mse duk kt meja amik result,cgu tgh kre a's aku.mse tu da queen drama da.haha.yela mse tu ust fakhruddin guru kelas ak senyum2.ak xtau mkne ape..ble dpt tu alhamdulillah..ak p salam ngan teacher ngan queen drama ak la..pstu ak pun try to stop my queen drama cz teacher kte jgnla nangis,6t teacher pn nangis jgk..ak mmg syg teacher ni.tp sbnye ak syg semua cgu ak.mummy ak cgu rokiah...thanks a lot..jasa guru mmg susah utk dibls.kuhanye mampu berdoa supaya guru2ku sentiasa mendapat keredhaan ALLAH n bahagia hg ke akhir hayat...mgu ble da bkak skolah 6t nk pg skolah lg.hehe..nk jmpe smue cgu.

so untk kengkwn..smg kejayaan yg kite cpai menambahkan lg rse syukur kite kpd maha pencipta..smoga kite sentiasa dirahmati dan berada dlm golongan org yg bertakwa...=)

nk tgk result ak x? hehe tp berlipat2 la..haha..


alhamdulillah..9a 2b.lcci ak dpt pangkt satu..=)
......................

Sunday, January 3, 2010

pLkn 4 jan-14 mac...

huhuhu...esk da nk naik bas..takutnye nk p esk..nsb baik cherating je..hope org2 disana baik2 aja...hari ni da kmas barang..banyak jgk..hahaha.bse la perempuan..start dr klmarin dlu lg kakak ak da buat da ayt2 dye cthnye,rindula kt adah kekgi...uwaaa..sabar je la..ad jgk adk ak yg tnye>>p dua bln je???..almk hai..da lme da tu..to all my friends,,,doakn ak di sana..jmpe rayer cina..insyaALLAH ak balik..klau xpun kte boleh jmpe lps 14hb mac...ak balik 14hb mac..hope ok2 aja di sana..doakn ak agr ketemu kawan yg baik2..huuu..nk nangis rse..tp malu..so kte ngadu kt blog je la..hrp2 blog memahami..kte jmpe lg ya blog..ilalliqa' wa maa'ssalamah ya blog ku...YA ALLAH PELIHARAKANLAH AKU DAN RAKAN2 DRP SEGALA KEBURUKAN YA ALLAH...

Friday, January 1, 2010

......

cm x cye je da hbs da 2009..spmku pun da hbs..xbrp yakin la..waaaaa..ape2pn reda je la...mmg bole jwb tp no confindent..klau soalan yg xleh jwb tu ak men jwb je ikt ape yg ak th...huhu..susah btol exam nih..tp nme pn exam kan? klau sng sgt x jd exam la..hrp2 bdk spm 2010 ni lbh bersedia la..bm,bi,ba,qs,si,mm,am,pp,ea,sj,sc...tkutnye..n batch 0509 semakin tua la..thn ni kte semua da 18 tahun..tuanye...rindu la kt korg sume..nk skolah lg..xpuas lg nk stdy...ak kt rumah jrg rse lapar..hahaha..sbb x study..jd xrse lapar..4hb ni kne p plkn,doakn ak baik2 aja disana ek..hope semuanye ok..yg bekerja kerja sebaiknye..n yg amik lesen kete tu ble naik bukit jgn turun balik...hahha..6t anda gagal..carilah pengalaman sebanyak mungkin ye...experience is the best teacher..


inilah kami semua


girls 5sp...cantik kan?

jamuan 5sp


my mummy kt sekolah...

ayu,ckgu,me and ikha
jamuan di ria tomyam.................................................................

Wednesday, December 30, 2009

salam terakhir batch 0509 smkaka

semoga persahabatan yg kite jalinkan selama ini kekal selamanya
miss u all

alamak error la...huhuhu
sorry my friends..yg xd lg slide ni,u all dtg amik sendiri la ngan i k...

Rintihan anak soleh





wahai ayah dan ibu
dengarlah rintihan anakmu
pimpinlah diriku ini...
di jalan penuh berduri
berilah ilmu mengenal tuhan
pencipta diri ini...
selamatkan dari tipuan dunia
menuju alam yang abadi...

Ilmu akhirat wajib dipelajari
bantuan untuk bertemu illahi
ilmu duniawi boleh di cari
panduan untuk hidup berbakti

ayah dan ibu..
ini impianku
ingin menjadi anak yang soleh
menolong ayah membantu ibu
terus berbakti di negeri abadi

oh tuhan,
beri kekuatan iman
pada kedua ayah dan ibuku
kau ampunkan segala kelemahan
sentiasa dalam bimbingan mu
setiap detik setiap saat
berada dalam redhamu
jalan yg lurus ditunjuki
tuhan jadi sahabat sejati....

Tuesday, December 29, 2009

rumah ika

ari ni sehari duk rumah ika..
main ngan adik2 dye,ramai..ad 5 org..
dye yg 2nd.. dr tghr smpai ptg..hahaha
tgk tv sme2,ckp ngan adk2 dye..
best...n ika ni ada baby,fatanah..comel..
thanks ika..adk2 u mmg comel..

Thursday, December 17, 2009

Doa untuk kawan2

Ya ALLAH,
mereka adala org yg plg cantik,kuat,sabar dan aku menyayangi mereka..
Kau tingktknlah kehidupan mereka dgn rezeki yang berkat,
Kau rahmatilah setiap langkah mereka dalam mencari rezeki keluarga mereka,
Kau bersihkanlah hati mereka..
Kau kuatkanlah iman mereka..
Kau peliharakanlah mereka drp fitnah..

Semoga mereka dapat menempuh tahun baru ini dgn diiringi rahmatMU...
AMIN YA RABBAL ALAMIN......

Saturday, November 21, 2009

graduation

exco negeri memberi ucpn perasmian
ustaz awi sdg memberi ucpn smgt kpd f5
penerima anugerah diminta beratur slps trime anugera




ak n kengkwn sms menunggu name dipgl utk trime sijil tmt skolah..
Add Image


lps pnt trial,school adkn majlis graduasi utk kami sbg membls jase kami spjg bradAdd Imagee dsmkaka..thanks cikgu2..jasamu sgt dikenang..dirasmikan oleh exco pelancongn negeri..time kasih krn sudi dtg..
skolah diumumkn tmpt pertama dlm trial..alhamdulillah
erm,ape lg ek...ad 6 org yg dpt anugerah tu..i one of the penerima tu,anugerah ibn khaldun..
hadiah berupa wang tunai sbyk rm50,sijil n trofi...
thanks byk2 pengetua..my mom pun trime kasih jgk cz sanggup luangkan mse utk adah..

thanks kpd smua yg terlibat..



sos garlic(thoum)

Bismillahirrahmanirrahim.. mayo bawang putih/ثوم bawang putih 7biji telur putih 2bhg ½ sdb garam(kite kurg skit lagi) ½ biji lemon 1½ cawan ...