Wednesday, August 4, 2010

selamat hari lahir-20

selamat hari lahir-20.smoga stiap dtik prjalanan hidup izzat memperoleh keberkatannya..da xlme,6t da bleh mengundi la.haha.hargailah dirimu..ad lirik dr kump saujana kot..nyanyi sendiri la.pandai nyanyi kan..lalala...

Awan Berarak Ceria
Tiada Titisan Hujan
Pohon Melambai
Tanda Sokongan
Kususuri Perjalanan
Bertemankan Senyuman
Di Hari Lahirmu

Dedaun Berguguran
Membuktikan Kedewasaan
Walau Tanpa Madah Dan Hadiah
Namun Cukup Bagiku

Sekadar Ucapan
Selamat Hari Lahir
Iringan Doa Kuhulur
Bersyukur KepadaNya
Atas Nikmat Usia

Usia Yang Tuhan Kurniakan Ini
Dihasilah Ia Dengan Amalan Yang Murni
Semoga Ia Menjadi Temanmu Di Akhirat Nanti
Selamat Hari Lahir
Usiamu Ibarat Mutiara
Tiada Berganti Lagi
Hiaskan Iman Bersulam Taqwa
Agar Sempat Mengucup
Haruman Syurgawi

selamat hari lahir-20.

Wednesday, July 21, 2010

he...





Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya AllahJika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu...


p/s:ada orang hantar msg kt fb.'majuk220+'=(p

Wednesday, July 7, 2010

chayo!!! gambatte!

kira2 da 2bulan lebih da kot aku duk kt dQ ni.kt sini ak amik diploma tahfiz alquran wal muamalat.lme jgk.3thn.kdg2 klau fikir,jelesnye ngan kwn2 kt luar 2thn je asasi,ad jgk yg 1thn je matrik.jeles2.ble dpt tawaran ipta lg la rse cm hati x tetap.hu..susah nk tetapkn hati.tp skrg da ok da.mmg hati btol2 kat sini....klau nk sesuatu kte perlu berkorban la.mak pun kte,,'xpe adah,,duduk je kt dQ.dpt dua benda.bkn senang nk cari tempat yg sedia dua benda cmtu.' mmg btol la ape yg mak kte.kt sini dpt 2 benda..doakn aku ye..kadang2 penat sgt.pdhl bukan buat ape2 pun.berlari pun x.jln je.klau tgk xpnat pun.ntah.perasaan je kot mengada2...dgn alQuran n madah.nk kne cover smua.AlQuran perlu diutamakan..bhsa pun nk kne balance klau x,cne nk fhm alQuran and ktab2 arab tu semua.hu..semua lam bahasa arab.subjek economic mcm ekonomi perbandingan,islamic eco n lain2 je lam bahasa inggeris.bahasa inggeris dlm bhs inggeris la.he...itupun kaedah fiqh lam bahasa arab.hehe..tp bes..susah tp best.hehe..ape2 pun doa2kn aku..mak!!doakan adah ye...adah tau mak selalu doakn.tp sje mengada2.hehe..sayang mak!!

Friday, July 2, 2010

sje

esk nk blik dq smula dah.org nek flight br je smpai.ak naik bas esk.pkul 11pg iA.doakn slmt smpai ye.doakn jgk ak ni rjin2 skit.bkn skit,tp byk..he..nk duk umah lg.hu..bju xkmas lg.esk la.esk br gaduh2 kmas brg.hehe..bes2..he..hmm,,nk tulis ape lg ni..hv no idea.tp nk tulis jgk.haha..cri2 bdk degil.hu...hm,,sblm terlupa,buat keluargaku n sahabat,,slmt mnyambut bln ramadhan almubarak..moga ramadhan kali ini lbh baik dr yg sblmnye..doakn kejayaan adah di darul quran..smg sentiasa berada dibwh naunganNYA.syg smua!!

Saturday, April 24, 2010

diterima..!!

Alhamdulillah..pagi2 lagi aku dengar mak aku check laman web dQ pasal temuduga ari tu.aku diterima..aku tahu mak aku happy sangat mase tu.ape tidaknye,,mak aku call kakak2 aku yg ada kat kL tu.call ayh aku,,n xlupa jgk mak aku msg bestfriend dye..hmm,,nampak sangat mak aku happy..so aku akan aku tunaikan segala hasrat dan harapan mak aku itu..moga2 ALLAH memberkati segala usaha aku.ye la..aku kne rse aku ni insan terpilih bila dpt pergi situ sbb ramai yg mntak yg diambil hanya 250+..

esok da aku bertolak..daftar hari ahad.byk aku bawak..mcm2..haha..sterika,bakul kain,baju,mcm2 la..haha..borang2 pun banyak.dengan perjanjian ngan kerajaan la..ad 3 buku perjanjian biasiswa kerajaan.hmmm..ape2 pun doala kat aku ye smua org.semoga mawaddah berjaya walau dimana dye berada,walau ape pun ilmu Allah yg dye pelajari..smoga dye berjaya di dunia n akhirat=)..inshaAllah..

in memory=( =)

batch 0509 SMK(A)KA,,,,,smoga ukhwah yg terjalin sentiasa kekal n dirahmatiNYA..rindunye xterkata la...baru2 ni maybe the last day i was in smkaka's gate..hoho..rase sedih jgk ble kuar dr gate tu..hu...

ni logo sekolah aku.mmg lawa.

mse nk kuar tu nmpk la bdk2 f1..hoho..teringat plak how much i did queen drama 4 the 1st year kt skolah tu xtau la..tp xlame pun..haha.ad la bbrp hari.lps tu selesa la kot.hu..bermula la kehidupan aku kt situ..mcm2 la berlaku.tp xpe more experience,more edu bcz experience is the best teacher right??
ak duk kaka dr f1 sampai f5.smpai rse cm hari2 tgk mke sme je.haha.tp xpe.bes2=)mcm2 aktivti da ak msk.musabaqah,hari koop,khemah,kem22(haha..byk sgt),mcm2 latihan utk pertandingan ak pergi..pnat2..

tp kn ad satu yg menarik,pelik,keje gle yg pnah ak buat..hoho.nk tau ape?? jd miss universe mse mlm hri aspuri..wakaka..ratu aspuri bertemakan muslimah.jln2 persis ratu la.persis international model.haha.lambai2.lawak je.mmg kje gle yg pnah ak buat.dahsyat2.ramai yg dtg make up muka aku.huhu.da la aku x suka make up tebal2 cmtu.pedih muka.klau nipis je xpe jgk.=(..

ni aku di kem biro tata negara,mahasiswa asas pelajar elit daerah dungun.hoho

ni aku yg serius mse f4.hahaha
mse ak f2..........ak pnah ponteng prep malam..haha..lawak je..ponteng krn satu sbb y ak rse x munasib langsung.haha..nak tau sbb ape?? tanye ak secara personal ye..hu..tp mse tu nasib baik xde warden ronda.klau x,msk bilik disiplin la..haha.n satu lg kes aku,,kne rampas fon.haha..mse tu aku kt surau.fon tu dlm beg kt asrama.haha.nasib baik mase tu ustaz syed cikgu disiplin.hehe..esok harinye ustaz syed pun bagi ak borang untuk amik balik fon tu..lalala..mse tu ramai la yang jeles..hahaha
naik f4,,,aku amik sains pengurusan..boleh je nak amik bdg lain.tp aku nak amik yg ni..ok la.lagipun aku xkisah aku belaja ape2 pun.aku suka je belaja ape2 pun.happy n enjoy je!! best la.. start f4 jgk la skolah aku tukar jilbab jadi warna putih.asalnye hitam.pastu mse f5 pun cm bse la..blaja2222222..haha..tp sdkit cbuk la..satu lg aku bkn la stdy hard pun..study je bse2..haha

satu lg......ak jeles jgk la...baru2 ni hari rabu,sekolah aku SMKAKA ada fest legend drama kat uitm.so aku pergi la tgok bg mengisi mse lapang ak ni.wakaka..

hm,,ok la..perfomance dyorg menarik dgn intonasi suara,sound background,n cara dyorg susun jalan cerita.ak pun tergelak2 tgok.haha.aku mase tu xlari mane2.duk kat sekolah aku la.haha.tp mse dyorg buat persembahan aku duk depan sekali.haha..kat kawan aku,ika..tajuk yg diberikan:mahsuri..
pelakon2 bersama guru2 penasihat
dari kiri belakang:fadzli,xtau,syed(kp2010),lutfi,fifah,aqeelah,tc salmawati,alex(eta),muhammad,fatin,tc akma,xigt,tuan naim,amir farhan,
dari kiri depan:aliyah,4 0rg tu xigt(sorry!!!),tc yati,sarah,sufiah,anis,izati,aqilah.
hmm,sebenarnye xrse nk pergi tengok sangat pun..tp entahla perasaan kat sekolah tu xleh lari lagi..huhu..nk duduk lagi sekolah tu.nk2 mase aku pergi anta borang lcci kt sekolah,jumpa mcm2 cikgu,,,hm..mmg teringat la memori2..haha
semoga SMKA KUALA ABANG TERUS MENCAPAI KEGEMILANGAN DI PERINGKAT ZON,DAERAH,NEGERI,KEBANGSAAN MAHUPUN ANTARABANGSA..
WASSALAM.....

Friday, April 16, 2010

sama????????

apco+israel+pm+indon.....
hmmm...pning2..konsep satu malaysia,moto yg dibuat,lambang satu yg pm kita slalu tunjuk tu...sama ngan dyorg????.xcye???.cari la article2 psl ni..pning2.ape ni...xtaula nak kata ape kat negara sendiri..hu....fikir2 la sendiri...

Sunday, April 4, 2010

Interview???

DIPLOMA TAHFIZ WAL QIRAAT..
My first step after graduate in secondary school..iA..
diploma tahfiz wal qiraat n diploma in syariah
2nd step is degree in islamic economics n islamic banking.
3rd step is master in the same course with degree
4th step is PHD also in the same course..iA..Aku hanya memasang impian,,ALLAH menentukan segalanye.......................
YA RABBUL IZZATI,,PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSANKU..KURNIAKANLAH AKU KEKUATAN UNTUK MENJALANI SEMUA INI..

hmm.hari selasa bersamaan 30 mac..temuduga di masjid negeri terengganu,masjid abidin kuala terengganu..pada asalnya dekat kompleks seri iman.tp ntahla cmne.....tbe2 je tukar kt masjid tu.pelik btol ak mse cmne la buat kje..ish3.tp xpe..problemnye xbesar pun.so relax je la.cuma jadi lambat skit la.asl pkul 8 jd pukul 9.3o.
temuduga tu bermula ngan bertulis..
a)tajwid 10 soalan
b)bahasa arab 10 soalan
xtau la nk cakap susah/sng..dua2 kot.hahaha..kalau tajwid tu cm yg ad lam buku la..contohnye dye tnye bg huruf yg kluar drp halkum,izhar mutlak,huruf2 tafassyi,taqrir n mcm la..ad 10.yg
pastinye xd yg mudah cam sekolah rendah la..haha
pastu bg ujian lisan pulak..
a)ada sesi temuduga
b)ujian hafazan
ok la jugaktp bg ak xd la ok sgt,biasa2 je.haha..hm temuduga tu ada ustaz yg akn tnye2 la.mcm2 soalan la dye tnye..haha..untuk hafazan pulak dye akn bagi 14 ayt untuk dihafal dalam mse satu jam..so hafal la semua yang hadir.surah berlainan la..no comment la dari ak.haha

so mse tu tamat lam pukul 12.30 kot..aku pun xigt da..huhu..senile sket.hu..
so sekarang ni doa2 je la ek..semoga aku diterima..inshaAllah..

Tuesday, March 23, 2010

insha ALLAH

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah
He's never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don't let me go astray
You're the only one that showed me the way
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the wa


artist:maher zain...


Monday, March 22, 2010

plkn..4jan-11mac

Kenangan yg kdg2 ak rse xperlu igt xpe..haha..yela bkn ak yg nk per gi..tp kne pergi..hu..tp ak reda je la kn..ak naik bas mse 4 jan pagi..mse tu ntah xd perasaan..haha..pastu ble da smpai sana..ak ok lg..pstu mse masuk pejabat ada la sorg ckgu tu.marah2.eeeiiii!!!! ak xsuke dengar marah2 yg entahpape..sbr je la.mse kpale ak da serabut da..mmg la bkn ak yg kne mrh..tp cmtula..xsuka!!
lps tu bermula hidup ak selama dua bulan lebih.tiga hari ak queen drama..haha.tp bkn straight lam sehari.dalam sehari tu ad je..haha.pastu x queen drama da.tp lam seminggu,byk kali jugak ak call mak ak.haha.kakak ak la call.tp syukur jugak sbb kem ak bagi pegang fon sendiri x mcm kem lain..tp hari demi hari ok je.cz aktiviti penuh.bermula lps subuh smpai pkul 11 mlm..

semua dibhgkn mengikut company.ak duk kt company alpha.klas ak cb1,kk2,dorm ak p1,no pelatih 2023.ape lg ekk...ha!!!company ak ad lagu.haha.lagu sorakan,lagu khas...
ak paling xsuka mse physical training waktu pagi n mse berkumpul waktu mlm..menyerabutkan..dgr bleber2222..boring22...mse latihan memang panas.confirm kne bakar la mke n tangan
ni gambar mse nk pergi buat latihan kembara
halangan..tgk mke tu..ish333..


macam kuih lapis.warna mcm udang bakar...haha..kawad,kembara halangan,sukan air,water confident,n lain2.banyak la...penat x terkata la..haha..tp ak suka je wat semua tu..haha.n mse ad pertandingan antara company memang sibuk gle.smpai mlm ad latihan mcm pertandingan peringkat ape je.haha..ak menang semua..hehe.kembara halangan,kawad,merentas desa n sukan air.sukan padang je kalah.haha.tp xksh la.yg pntg ak enjoy.haha

mse mgu penghayatan seni dan budaya,xbest langsung..yela,kne bce seloka pak kaduk..haha..cam kat skolah je.siap ad music latar lagi.sabar je la.hu...ada pementasan la..gle ke ape..ak x terlibat pun.wlaupun yg ajr klas ak cam org ternama,ak ksh ape.ak xske...mcm2la.khidmat komuniti la.....

ni kumpulan ak mse klas ppsb

untuk bahagian kerohanian plak........setiap malam ada tazkirah.bagusla jugak.pastu setiap pg selasa xd PT cz dye buat kuliah subuh..erm okla..ad blajar cam mane nak urus jenazah.bab toharah,solat n macam2 la.ak kte bagus ni sebab ada lam budak2 kat kem ak yg x solat.nak kate xbaligh lagi semua da berjaggut.harap kena cukur je.yg perempuan pulak a

da juga k yg menipu xboleh solat.pelik btol ak.yg buatnye segelintir je.tp dyorg ni xpk ke.ape yg dyorg buat tu mmg pasti ALLAH marah.eeeiiii.hairan ak.mcm mane la dyorg kt rumah.solat sebab mak/ummi/ma ma/ibu......dyorg marah ke..pelik2.ad yg kening lukis la..pening222..tp satu je ak xske kerohanian kat sini.ada ke patut buat musabaqah nasyid prempuan n lelaki..yg ak geramnye xasing tmpt pertandingan,habisla semua budak laki dengar budak

ni mse pementasan seni dan budaya

prempuan yg masuk nasyid nyanyi..pening2.pastu semua tempat johan,n.johan.ketiga budak laki yg menang..hahaha.ak gelak je mse tu.hahaha..

pastu mse mgu kedua akhir,,,ad aktiviti wira jaya.xd aktivi sgt pun mse tu..msk hutan 2 hari smlm.msk pg balik keesokkan hari pagi jgkla.lam pkul 10 kot.ptg ad resque.mlm tu ada lorong hantu.bunyi macam takut je kan?? hantu!!!..tapi xpun..masuk2 lps sorg2..jalan2 nampak jurulatih senyum2.ak pun senyumla balik.haha.ad yg psg asap la.buat mcm tugula.ad yg buat bunyi darah la..haha..ntahpape.ad yg duduk kt api2 berasap..pastu buat bunyi...wahhhhh.haha..klakr je..pastu ad yg pkai kain sembahyang..tp ak nmpk dye senyum je..ak pun senyum je..smpai la kembara ak siap mlm tu..ntahpape je aktiviti tu..

hari penutup ad perbarisan..ak n da geng kne berbaris..ok la cz jln ikut tenpo..klau x pnt jgk nk bg sme pergerakn kn??? tp ak sakit hati cz komandan bce teks x potong..huhu..lame2.panas kaki ak duk dalam boot je.dah la xleh gerak cz perbarisan..sabar je la.ak xdgr langsung
ni org2 cb1 ape yg kem komandan ckp..haha..

pstu mlm tu ad dinner..persembahan..karaoke la..tension ak..dah la lame..makan mse tidur ak..geram btol...sabar je la..ak da ngantok gle mse tu..lam pukul 3 baru habis..hu....esoknye start l a org balik..tp ak balik 11mac..
mse tu xd ape yg ak pk...result2222222..rumah222222..hahahaha


itu je la yg ak nk crite..ad banyak lagi...tp ak mls nk cite panjang2..haha

taaaa plkn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saturday, March 20, 2010

for the rest of my life=)

Lagu yg ku dengar pagi2 tadi...haha..best..
ni lyric dye..=)

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know that deep in my heart

I feel so blessed when I think of you

And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in jannah
Now I find myself feel so strong
Everything was changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you


I know it deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I sing it loud that I will love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you


I know that deep in my heart..

sos garlic(thoum)

Bismillahirrahmanirrahim.. mayo bawang putih/ثوم bawang putih 7biji telur putih 2bhg ½ sdb garam(kite kurg skit lagi) ½ biji lemon 1½ cawan ...